Nå – hvordan går det med den administrative del af din virksomhed, herunder regnskab og bogholderi?
Hvis det går stærkt i virksomheden, er den administrative del i fare for at bliver nedprioriteret til fordel for andre væsentlige aktiviteter: Omsætning og bundlinje, for eksempel. Men engang imellem må man så hanke op i det, og nytår kan være et godt tidspunkt for “det årlige tjekop” på de administrative rutiner.
Tjekliste:
- Tjekke op på, om alle kontraktlige forhold er i orden.
- Gennemgå alle debitorer og kreditorer og få løst eventuelle misforståelser.
- Et hurtigt blik på driftsbudget 2015 og OK-e, at der er styr på det.
- Forberedelser til årsregnskab – herunder lageroptælling omkring 1.1.
- Effektivisering af administrationen som løbende opgave det kommende år? Eller hvordan er dine ønsker for netop din administration – eller dit bogholderi?
- Skriv selv mere på :)
Det er nok ikke helt dumme forslag. I hvert fald noget af et alternativ til “tab 5 kilo” eller “løb engang om ugen” :D