Vi havde I/S virksomhed, men skiftede til ApS fornylig.
Jeg sendt 3 faktura med forkerte virksomheds oplysninger til kunder og alle fakturaer er betalt nu. Skal jeg sende kredit-nota og nye fakturaer?
Ainura
Det er vigtigt, at kunderne er orienteret om, at firmaet har skiftet status. Men da du nu allerede har fået pengene, vil jeg mene, at det er tilstrækkeligt, at du skriver en mail til hver kunde om, at der skete en fejl, og at du fremover vil fakturere fra ApS-et. Så laver du en overførsel af beløbene og en “intern faktura”, hvor ApS-et fakturerer I/S-et, så pengene OG skattebetalingen lander det korrekte sted.
Dbh.
Anette
Der er vel også tilfælde hvor ApS’et har samme kontonummer som det gamle I/S tænker jeg. Så behøver man vel ikke at gøre så meget mht. bankoverførsel af beløber osv. ?
Siden man skifter CVR-nummer, når der sker en omdannelse af I/S til ApS, vil det være yderst sjældent (aldrig forekommende), at man kan beholde det samme bankkontonummer.
Dbh.
Anette
Da jeg tidligere lavede vores I/S om til ApS beholdte vi samme bank-konto.
Banken ændrede bare navn og CVR-nummer på bank-kontoen.