Jeg tumler med et par spørgsmål, som du måske har lyst til at besvare i din brevkasse?
1.
Hvordan værdisætter man sin virksomhed ved et salg? I mit tifælde en webshop. Er der nogle tommelfingerregler man kan bruge, og har du nogle specielle råd i forhold til dette og webshops?
2.
Hvis man sælger sin webshop til nogle som driver en aktivitet i et Aps, hvad er så det mest praktiske? Er det at sælge sin personligt ejede virksomhed med CVR nr. og det hele, eller er det at sælge aktiverne, webshoppen, lager, maillliste osv – ved simpelthen at udstede en faktura? Og er der noget skattemæssigt til forskel på de to situationer?
Håber at du har tid/lyst til at svare i din brevkasse på disse problematikker. Jeg har selv en webshop, som jeg regner med at sælge snart, dels så tror jeg at mange unge iværksættere har lignende problemstillinger at forholde sig til.
Vh
Allan
Det er meget vanskeligt med generel rådgivning om det, men revisor Søren Revsbæk (som også er vores bestyrelsesformand i Regnskabsskolen) har netop skrevet et indlæg om det her: Hvad er min virksomhed værd?, som jeg håber du kan bruge.
Dbh.
Anette