Jeg har et spørgsmål: I det firma hvor jeg arbejder, laver jeg rejseafregninger hver uge, og indsender bilag. Mit problem er så, at hvis jeg indsender en afregning på x kr, så sker der det, at vores bogholder, ikke udbetaler beløbet, men et mindre beløb.
Jeg har så prøvet meget diplomatisk at bede hende om at sende en besked, om hvilken fejl der er i afregning, således at vi kan få rettet op på, f.eks. at jeg ikke laver samme fejl hver gang.
Problemet er så, at bogholder nægter pure at sende noget som helst dokumentation på den ændring hun har foretaget.
Det der så gør det hele totalt komisk, er at vores elektroniske system har en funktion, hvor der sendes en email med hele regnskabet, og med ordlyden, at afregningen er godkendt (altså det oprindelige beløb).
Jeg ligger således inde med en email, hvor hun skriver hun har godkendt, men samtidigt kan jeg på min netbank se, at ikke hele beløbet er overført.
Har du en ide til, hvordan jeg kan “slå” hende oven i hovedet, evt. vores fælles chef (firmaejer)
Jeg mener jo at de strider mod god bogføringsskik.
Håber du kan give mig en lille ide.
mvh Torben
Det er din chefs ansvar, at bogholderen overholder firmaets regler for rejsegodtgørelse. Jeg har lavet et videosvar til dig her:
Dbh.
Anette