SummaSummarum 3.8 – nyheder

SummaSummarum 3.8 er på gaden. Der er sket nogle væsentlige ændringer siden 3.7-udgaven, herunder:

  • Alle skal genregistrere (hvis du er tilmeldt SummaSummarums nyhedsbrev vil du få mail om det en af de nærmeste dage)
  • Den gratis adgang ændres fra ubegrænset tid og 300 posteringer til fuld og ubegrænset adgang i 45 dage
  • Der sker automatisk sikkerhedskopiering (kan fravælges), og sikkerhedskopierne navngives med datoangivelse
  • Ny systemsikkerhedskopi: En funktion, som tager backup af alle regnskaber og al data (herunder også formularerne)

Hvis du hører til de iværksættere, som har så små regnskabet, at du indtil nu har kunnet klare dig med under 300 posteringer, vil ændringerne betyde, at du skal købe en licens.

Men ellers: Det er gode ændringer. Især er jeg glad for systemsikkerhedskopien, som gør det super let at flytte alt materiale fra en PC til en anden, hvor man før skulle hente fakturaer og andre formularer særskilt eller have rigtig godt tjek på mappestrukturen.

Den automatiske sikkerhedskopiering:

Vær nu sød at huske, at en backup, som du lægger i en mappe på din PC, ikke er mere beskyttet end SummaSummarum mod computernedbrud. Sørg for, at dine sikkerhedskopier kommer ud af huset, f.eks. i en Dropbox eller noget tilsvarende. Du kan også sende dem til dig selv pr. e-mail (ny funktion i SummaSummarum 3.8 – du får valget, når du laver en sikkerhedskopi), eller gemme dem på et USB-stick, som du transporterer ud af kontoret.

7 kommentarer til SummaSummarum 3.8 – nyheder

  1. Christopher 13. april 2011 at 16:38 #

    Ser super lækkert ud, for jeg har under 300 posteringer, så måske skulle jeg lige kigge på det?

    Hvad ville du anbefale som lønprogram til en selskab med 1-2 ansatte?

    Christopher

  2. Anette Sand 13. april 2011 at 17:03 #

    Hej Christopher

    Du kan jo altid prøve gratisudgaven. SummaSummarum er ret let at bruge, og vi har rigtig mange kurser i programmet: https://anettesand.dk/2011/summasummarum-kurser-det-samlede-udbud/

    Lønprogram: Enten Danløn (billigt, budgetudgaven løser mange men ikke alle opgaver) eller Multidatas lønadministration, som er lidt dyrere at bruge, men til gengæld en fuldservice, hvor du ingenting skal gøre selv: http://www.multidata.dk/multidata-3955.htm).

    Dbh
    Anette

  3. Kenneth Bach 22. april 2011 at 08:53 #

    Det er faktisk et dejligt let program for begynderen, som ikke vil overskue alt for mange muligheder. Det er let at installere, let at sætte op og let at bruge, men er også kun velegnet til små virksomheder, da det så også hurtigt kommer til kort, hvis det skal være alt for avanceret, men til prisen helt sikkert et godt valg for den lille virksomhed.

  4. Peter 17. maj 2011 at 10:55 #

    Hej Anette,

    Har du nogen anbefalinger i forhold til valget mellem summasummarum og e-conomic?

    /Peter

  5. Anette Sand 17. maj 2011 at 12:01 #

    Hej Peter

    Forskellige virksomheder har forskellige behov, og SummaSummarum og e-conomic er ikke ens. Hverken at bruge i det daglige eller i de features, de tilbyder.

    Jeg har lige lagt en gammel artikel fra Iværksætteren ud her: https://anettesand.dk/okonomisystem.pdf, som handler om de overvejelser, jeg gør mig, inden jeg vælger software.

    Dbh
    Anette

  6. BabyBusiness 29. december 2011 at 15:15 #

    Hej Anette,

    Jeg har prøvet flere forskellige programmer og må give dig ret – det afhænger rigtig meget af behovet for den enkelte virksomhed. Jeg laver ikke voldsomt mange posteringer, men alligevel nok til at det skal være nemt. Tror lige jeg kigger på Summasummarum igen.

    Godt nytår og pøj med din gode blog :)
    mvh.
    Anette

  7. Modekids 11. februar 2013 at 20:50 #

    Jeg er totalt meget fan af summasumarum, det er skide nemt, og synes det er klart det bedste regnskabsprogram.

    Mvh Carina

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.