Ifølge Erhvervsbladet.dk er der vedtaget en lov, som gør, at kravene til de fakturaer, vi udsteder, bliver mindre. Samtidig skulle det være tilladt helt at undlade fakturaerne, når der handles B2B. Jeg har ledt på SKATs hjemmeside og har ikke kunnet finde nogen pressemeddelelse eller vejledning om emnet.
Imidlertid: Skulle du handle med en virksomhed, som nægter at udskrive en faktura til dig, synes jeg ikke, du skal acceptere det, med mindre der f.eks. ligger en underskreven kontrakt til grund for betalingen. I tilfælde af uenighed om leveringen, er fakturaen et ualmindelig godt dokument at have i hænderne.
Skulle du se flere artikler om emnet eller – meget gerne – finde en meddelelse fra SKAT om det, så læg endelig et link.
Tak for en god blog. Jeg går ikke udfra du har fundet mere information om dette emne?
Smider du en opdatering i dette indlæg?
Hej Casper
Selv tak – og tak for besøget. Ikke noget nyt endnu – men jeg holder jer opdateret, når det er.
Dbh
Anette