Brevkasse: Kan underskud flyttes til næste år?

Hej!

Jeg startede virksomhed sidste år og har haft store udgifter til kurser og workshops. Og næsten ingen indtægter. Kan jeg overføre underskuddet til næste år, så jeg kan udnytte det til
fradrag?

Hvis din virksomhed er et selskab, f.eks. ApS eller A/S, vil underskuddet blive overført til næste år. Er din virksomhed personligt ejet, f.eks. et I/S eller et enkeltmandsfirma, vil underskuddet give dig et fradrag i din øvrige personlige indkomst, når du udfylder din selvangivelse.

De udgifter, som er fradragsberettigede erhvervsmæssigt skal medgå til at “erhverve, sikre og vedligeholde indkomsten”. For personligt ejede virksomheder vil det vedrørende kurser betyde, at kun kurser, som har en vedligeholdelse funktion men ikke angår erhvervelse af nye kompetencer, er fradragsberettigede. Det vil sige: Du må ikke tilegne dig ny viden men godt holde dig opdateret inden for dit fag. Du skriver ikke noget om dine kursers art, men “store” udgifter får mig til at advare dig om den begrænsede fradragsret.

Spørgsmål om skattepligtig indkomst fradragsberettigede udgifter er altid oppe at vende på Regnskabsskolen informationsmøder, og du er meget velkommen: http://regnskabsskolen.dk/ivkurser/infomode

Dbh
Anette

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.