Nye reklameregler: Ja til tilgift og mængdebegrænsning

Der er pr. 1.1.2007 kommet ny lovgivning omkring reklamering. Reglerne er ændret på et par væsentlige områder:

  • Tilgift er nu tilladt, hvis det meget tydeligt er klargjort, hvad betingelserne for tilgiften er. Tilgift er en ekstra ting, man får, når man køber noget, f.eks. “Køb en cykel og få en kilometertæller gratis”.
  • Mængdebegrænsning er tilladt. Man må altså gerne sælge øl som slagtilbud, men “max. 2 kasser pr. kunde”.

Læs Forbrugerstyrelsens udmærkede tekst om emnet.

/Anette

2 Replies to “Nye reklameregler: Ja til tilgift og mængdebegrænsning”

  1. Jeg opfatter det som om at mængdebegrænsning netop igen er belevet tilladt.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.